Kopsavilkums

  Dari tā un organisms priecāsies!

Atsakies no veselību graujošiem produktiem. Tas ir pirmais, ar ko būtu jāsāk.

Sāc rītu ar silta ūdens glāzi. Tikai tīrs ūdens var uzsūkties jau tievajās zarnās. Jādzer nesteidzoties, nelieliem malkiem. Tā tu pamodināsi gremošanas sistēmu, lai pilnvērtīgi tā varētu pārstrādāt brokastis.

Dzer ūdeni visas dienas garumā ne mazāk kā 20 minūtes pirms un vismaz 1,5 stundas pēc ēšanas. Visi dzīvnieki uz zemeslodes dzer ūdeni, izņemot cilvēku. Izvairies no gāzētiem, saldinātajiem dzērieniem, kafijas utt.

Pavasarī pēc iespējas vairāk dzer svaigu kļavu un bērzu sulu! Tas ir labākais pareizi strukturēta ūdens avots plus vēl organiskās minerālvielas.

Centies mazāk lietot sāli. Ja lieto, tad ar jodu vai jūras sāli.

     Izvairieties lietot alumīnija traukus. Alumīnija joni uzkrājas taukaudos un izraisa Alcheimera slimību.

Aizstāj sintētiskos vitamīnus ar dabīgajiem. Mūsu šūnas neatpazīst sintētiskos vitamīnus.

Izsvītro no savas ēdienkartes: margarīnu, cukuru, baltmaizi, kečupu, gāzētos saldinātos dzērienus, utt. Lai pārstrādātu šos produktus, organisms tērē savus vitamīnus un minerālvielas.

Izvairies lietot produktus, kuru sastāvā ir etiķskābe (marinētie produkti, majonēzes), tie bojā nieres un iznīcināti sarkanos asins ķermenīšus.

Izvēlies maizi, kura tiek cepta neizmantojot termofīlo, jeb termolatento raugu. Salīdzinājumā ar dabīgo ieraugu, termolatentais turpina vairoties zarnu traktā. Rezultātā palielinās patogēnās mikrofloras īpatsvars.

Ja produkts nebojājas, tas nozīmē, ka tajā nedarbojas fermenti. Izņemot atkritum-vielas, organisms vairāk neko neiegūs. Turklāt iztērēs enerģiju, lai no tām atbrīvotos.

Ēdienu košļā lēni un rūpīgi. Gremošanas process sākas tad, kad siekalas saskaras ar ēdienu. Ēdiena apstrāde ar lizocīmu ir pirmā aizsargbarjera pret nevēlamiem viesiem organismā: mikrobiem, vīrusiem un sēnītēm. Lai aizsardzība būtu efektīva, lizocīmam vajag vismaz 30 sekundes saskarsmi ar barību, pirms tā sastopas ar skābi kuņģī un pārtrauc darboties. Turklāt labi sakošļāta barība viegli virzās pa gremošanas traktu un organisms spēj uzsūkt maksimāli daudz uzturvielu. Ēšanas laikā daudz dzerot, tu noslīcini gremošanas fermentus un tie vairs nespēj pilnvērtīgi piedalīties gremošanas procesā.

Maini ēdienkarti, neēd vienus un tos pašus produktus katru dienu. Ēd pēc iespējas vairāk termiski neapstrādātus produktus

Centies nelietot ĢMO (ģenētiski modificēto pārtiku) vai produktus, kuru sastāvā tā ir. Organisms tos neatpazīst. Cilvēka ķermenī mājo ap 400 sugu baktēriju. Ir tā saucamās labās baktērijas - probiotiķi, bez kuriem organisms nevar funkcionēt. Sastopoties ar ĢMO pārtiku, šīs baktērijas zaudē spēju vairoties, to vietu aizņem patogēnā mikroflora. Salīdzinājumā ar cilvēku, baktēriju mūžs ir 20 minūtes. Zinātniskie eksperimenti parādīja, ka pat žurkas, kas tiek uzskatītas par dzīvotspējīgāko dzīvnieku pasaulē, tās barojot ar šādu pārtiku, zaudē spēju vairoties. Vai cilvēks būs izņēmums?

Lai žultspūslī neveidotos sabiezējumi, ilgstoši neēdot cieto barību, pus stundu pirms gulētiešanas, vēlams nedaudz apēst kādu šķiedrvielām (ūdenī nešķīstošā celuloze) bagātu ēdienu. Tas nepieciešams nevis jums, bet gan vajadzīgs labajām baktērijām, lai pa nakti saražotu vitamīnus un citas vērtīgas vielas. Visvairāk celulozes ir rāceņos, rutkos, redīsos, bietēs, rabarberos un topinambūros. Tie var būt arī āboli.

Vienreiz nedēļā ievēro atslodzes dienu. Atslodzes dienā neaizmirsti izdzert 2 – 3 litri ūdens. Ja nevar iztikt bez ēdiena, tad nelieto maizi, kartupeļus, gaļu, piena produktus, olas. Lieto dārzeņus un augļus.

Atceries, ka 75% enerģijas tiek tērēti uztura pārstrādei, neēdot tā tiek novirzīta organisma sakārtošanai un šlakvielu un toksīnu izvadīšanai. Arī nekvalitatīva ūdens pārstrukturēšanai organisms tērē daudz enerģijas.

Dzer svaigi spiestas sulas. Tikko spiestu sulu dzerot, lielākais guvums veselībai ir pareizi strukturēts ūdens.

Spied sulu no burkāniem un ķirbjiem, taukos šķīstošo vitamīnu labākai asimilācijai neaizmirsti pievienot karoti eļļas.

Katrā maltītē liec šķīvī tikai tādus produktus, kas labi sader kopā.

Ja vēlies saglabāt savu ādu tvirtu un maigu, mazgājoties nelieto sintētiskās ziepes, tās bojā šūnu apvalkus un noņem taukvielas, kas ir ādas labākais draugs. Neberz ādu ar švammi vai sūkli, mazgājoties berz ādu tikai ar rokām, pirtī lieto skurbi, ar laiku samazināsies atmirušo ādas šūnu slānis, un āda kļūs maigāka un jaunāka, nelieto pretsviedru līdzekļus. Dabas izveidoto plūsmu bloķēšana rada tikai vienu efektu – slimības.

Mērenība ēšanā. Ēd mazāk, dzīvo ilgāk. Ēdot mazāk, tu labāk spēj domāt, tev ir vairāk enerģijas, ja mazāk ēd vieglāk koncentrēties. Eksperimenti ar dzīvniekiem ir pierādījuši, ka tie dzīvo ilgāk par pierasto mūža garumu, ja viņiem visu laiku dot nedaudz mazāk barības, nekā paredzēts normā.

Izvairies lietot mikroviļņu krāsnis gatavotos produktus, jo tajos tiek sagrauti esošie fermenti, vitamīni un minerālvielas jeb tiek iznīcināta dzīvības enerģija. Asinīs samazinās eritrocītu skaits, rezultātā samazinās skābekļa daudzums asinīs, palielinās sliktā holesterīna daudzums. Mikroviļņi nogalina jebkuru produktu un padara to par skābi veidojošu.

Tradicionālā uztura lietošana ir ļoti neefektīva, tikai 5% no apēstās pārtikas asimilējas. Lai uzturs pārstrādātos vajadzīgs ūdens, baktērijas, fermenti. Tas viss ir svaigos augļos.

Dārzeņiem jābūt ēdienkartes galvenajai sastāvdaļai. Arī dīgsti ir ļoti laba izvēle uzturā, jo satur daudz minerālvielu, salikto olbaltumvielu un vitamīnu. Tā ir īsta dzīvības enerģija. Diedzējot sēklas, tās kļūst sārmainākas, jo asni satur daudz enzīmu. Sēklās dīgšanas laikā tiek aktivizēti augšanas hormoni, tauki tiek sašķelti līdz daudz vieglāk izmantojamām taukskābēm, olbaltumvielas tiek noārdītas līdz viegli asimilējamām aminoskābēm, bet ciete tiek pārveidota par viegli izmantojamu cukuru – glikozi.

Svaigajos produktos, ir daudz fermentu. Tie izdalās košļāšanas procesā un ir būtiski nepieciešami visās ķīmiskās reakcijās, kas norisinās cilvēka organismā. Fermenti veicina gremošanas, vielmaiņas un reģeneratīvos procesus, kā arī nostiprina imunitāti. Bez fermentiem organisms nespētu pilnvērtīgi funkcionēt. Tie ir iesaistīti visos ķermeņa bioķīmiskajos un fizioloģiskajos procesos. Fermenti ir ārkārtīgi svarīgi imūnsistēmas stabilizēšanai, kas ir galvenais labas veselības nosacījums. Tāpēc ēdiet termiski neapstrādātos dzīvos produktus. Tajos ir daudz fermentu.

Gremošanas fermentus cilvēka organismā izstrādā aizkuņģa dziedzeris. Ēdot ķīmiski pārstrādātu un neveselīgu barību, tas tiek pārslogots, jo jāsaražo milzīgs daudzums gremošanas fermentu. Taču, ja aizkuņģa dziedzeris ir pārpūlēts un vairs nespēj aktīvi ražot fermentus, gremošanas procesa nodrošināšanai tiek izmantoti vielmaiņas fermenti. Savukārt, ja arī tos pietrūkst, tad tādi vienkāršie uzdevumi kā staigāšana, domāšana, runāšana un pat elpošana organismam kļūs par smagu darbu.

Ar uzturu iespējams samazināt kaitīgo vielu iedarbību. Dominē uzskats, piemēram, ka vēzi izraisa gaļā un riekstos sastopamie toksīni. Taču daudzie eksperimenti ar dzīvniekiem liek secināt ko citu. Process sākas tikai tad, kad uzturā bija liels daudzums olbaltumvielu, sevišķi dzīvnieku izcelsmes. Bet ja daudzums bija mazs, pie tāda paša toksīnu daudzuma, process nesākās. Tas nenozīmē, ka toksīni ir nekaitīgi, tas nozīmē, ka katra viela atsevišķi rada citādu iedarbību, nekā kopā ar citām vielām.

Nav uztura brīnum formulu katrai atsevišķai slimībai. Uzturs, kurš ir efektīvs kādas slimības ārstēšanā, labi iederēsies arī kopējās veselības nostiprināšanai. Slimību daudz, zāles vienas – uzturs.

Nav nekādu saaukstēšanos, ir bioloģisko būtņu iekļūšana un savairošanās mūsu organismā, jo tam ir izveidojusies barības bāze.

Jo jums mazāk gribas kustēties, jo jums vairāk jāspiež sevi to darīt.

Vingro. Mūsu starpšūnu šķidrumā koncentrējas 80% organisma piesārņojuma un limfātiskā sistēma ir galvenais mehānisms, ar kura palīdzību no organisma tiek izvadītas kaitīgās vielas. Fiziskie vingrinājumi stimulē limfātisko sistēmu un veicina toksīnu izvadīšanu. Tāpēc mēreni ikdienas vingrinājumi vairāk nekā kas cits spēj uzturēt ķermeni jaunu un mundru. Laiku pa laikam ieslēdz mūziku, kas tev patīk un uzdejo. Tas patiesi ir jautri, asinis sāk riņķot straujāk, un garastāvoklis uzlabojas, tas liks tev justies jaunākam un patiesi arī kļūsi jaunāks.

Strādājot, piemēram, ar datoru, lai saglabātu redzi, regulāri katru stundu veic acu vingrinājumus, vai arī skaties tālumā pa logu.

Izvēlies apģērbu no materiāliem, kuru sastāvā ir pēc iespējas vairāk dabiskākas izcelsmes izejvielu (kokvilna, lini, vilna, dabiskie polimēri), jo sintētiskie materiāli izjauc cilvēka elektromagnētisko lauku (vājina šūnu savstarpējo komunikāciju). Turklāt nēsājot šādu, apģērbu, starp ādu un apģērbu tiek traucēta mitruma un gāzu apmaiņa. Rezultātā veidojas labvēlīga vide sēnītēm un baktērijām.

Atceries! Kā alkoholiķiem pudele, kā pīpmaņiem cigarete, kā narkomāniem marihuāna utt. visu narkotisko atkarību mehāniskā daba no receptoru iedarbības uz atmiņu un zemapziņu, kā arī bioķīmiskās sasaistes smadzenēs, viss ir tieši tāpat. Neirohumorālie regulēšanas procesi organismā ir vienādi, arī bioķīmiskās procesi ir vienādi.

☻☻☻ Neticiet brīnumlīdzekļiem, brīnumu nav. Ceļš uz veselību - tas ir neatlaidīgs darbs pašam ar sevi katru dienu, katru nedēļu, katru mēnesi un tā visu dzīvi. Jābūt skaidram mērķim un pietiekamam gribasspēkam, lai nepakluptu dažādu īslaicīgu baudas vilinājumu labirintos. Ja šajā interneta vietnē iegūtās zināšanas būs tev palīdzējušas, nodot tās citiem. Arī tas ir ziedošanas veids, kādam cilvēkam palīdzēt, lai tas nenokļūtu līdz tam, ka jālūdz ziedojumi cīņai ar smagu slimību.

Atceries, ja tu dari labu sev, tu dari labu visai pasaulei!

                                                                                                           maize150